reklama jako sztuką prowadząca do sprzedaży jest wspólnym mianownikiem każdej działalności

Podobnie jak w sztuce, tak i w reklamie wielkość nakładów oraz wysiłki nie gwarantują poklasku ze strony rynku (widowni). Tylko nieliczni odnoszą sukcesy handlowe (artystyczne). Dlatego można śmiało powiedzież, że reklama jest sztuką.

Przyglądając się wielu branżą, zarówno produkcyjnym jak i handlowym czy usługowym dostrzegliśmy, że wspólnym mianownikiem prawie każdej firmy są: usługi księgowe oraz usługi reklamowe. Zjawisko to można nazwać pewnego rodzaju fenomenem. System prawny i podatkowy zawsze był skomplikowany i niejasny, co skutkowało posiłkowanie się specjalistami w zakresie prawa podatkowego. Potrzeby reklamowe w każdy przedsiębiorstwie wyklarowały się stosunkowo niedawno. W Polsce np. można mówić o latach od milenijnego, 2000 roku. 11 lat po zmianach społeczno-gospodarczych przedsiębiorcy dostrzegli, że konsumenci są coraz bardziej wymagający, rynek zaczyna być przesycony co w konsekwencji skutkowało, aby prodkuk/usługa był zarazem odpowiedniej jakości oraz w odpowiednio atrakcyjnej cenie. Wszystkiemy winna konkurencja = wolny rynek. W latach '90 producenci, dostawcy, sprzedawcy czy usługowadcy sprzedawali prawie wszystko bez większego problemu. To klient się starał do nich dotrzeć. Rynek dóbr i usług był tak wyposzczony, że brał wszystko co wpadło mu w oczy. Przyszedł jednak dzień w którym rynek się nasycił, a biznesmeni zaczeli się zastanawiać co można zrobić, aby znowu zacząć sprzedawać.

W cyklu porad reklamowych będziemy poświęcać szczególną uwagę małym i średnim przedsiębiorstwom/przedsiębiorcom. Sporadycznie wskażemy na doświadczenia największych graczy. Wynika to z kolosalnych róznić środowisk oraz dostępnych możliwości (finansowych, technicznych, logistycznych, kapitałowych, osobowych itd.) pomiędzy tymi dwoma grupami. Pragniemy również wnosić praktyczną wartość dodaną jako zewnętrzny dział raklamy i marketingu wskazując proste i skuteczne narzędzia prowadzące do:
- zwiększenia sprzedaży
- zwiększenia udziału w rynku

świadomość przedsiębiorst/przedsiębiorców, a ich skuteczność względem sukcesu handlowego

Niepokojące jest, że jeszcze wielu przedsiębiorców nadal uważa, że skoro tyle lat (np. 20) sprzedają to będzie to trawać wiecznie. Oczywiście długoletnia obecność na rynku niesie wiele możliwości i stanowi o sile przedsiębiorstwa, jednak bierność w działaniach reklamowo-marketingowych prowadzi nieuchronnie do powolnego wypierania z rynku przez dynamiczniejszych konkurentów wykorzystujących narzędzia socjotechniczne mające na celu stymulowanie sprzedaży.