Reklama poszukiwana. Reklama, a rentowność.

Zapewne widzicie w swoich skrzynkach pocztowych wiadomości ze spamem z kredytami i leasingami. Ci co to wysyłają uważają, że kredyt czy leasing jest potrzebą dzisiejszego przedsiębiorcy. Błędnie myślą, że zewnętrzne finansowanie jest receptą na bolączki dzisiejszego biznesmena.

Uważamy, że potrzebą przedsiębiorcy jest sprzedawać przy zachowaniu rentowności, a biznes sam się będzie finansował.

Biznes dostrzega dzisiaj następujące problemy:
wysokie koszty pozyskania/poinformowania naszego klienta o naszej ofercie
przy niskim marżach związanych z silną konkurencją w każdej branży, skutkuje to niską rentownością, dlatego tak ważne jest, aby reklama była tania i skuteczna

rentowność

Maciej Maleńczuk śpiewa w swojej piosence "...Bo w życiu synu trzeba planować, Sprzedawać drogo tanio kupować ...". Łatwo powiedzieć, gorzej wykonać w praktyce na żywym organizmie. Zasada jest prosta. W jej skutecznym wprowadzeniu w życie pomocne może się okazać zachowanie możliwie jak najniższych kosztów. Skoro nie mamy wpływu na wyższe ceny sprzedaży, to możemy przynajmniej ograniczać wydatki, m.in. na reklamę.

Dzięki oszczędnością możemy polepszyć rentowność przy tym samym poziomie sprzedaży oraz poziomie cen.

Sposoby na oszczędności w firmie. Również na reklamie.:
zmieniając dostawcę
wybierając tańsze i bardziej kompleksowe rozwiązania możemy zyskać

zysk nie zawsze "gotówkowy"
Należy się wystrzegać pozornych oszczędności. Nie zawsze taniej znaczy lepiej. Należy samodzielnie przeanalizować, czy bardzo "atrakcyjna" oferta i jej dostawca, są wstanie dotrzymać warunków dostaw (w ilości, jakości, stałości ceny oraz terminach dostaw). Aby się nie okazało tak jak z budowaniem autostraf przez chińczyków.
Warto wybierać najtańszą ofertę z pośród ofertentów z podobnej bajki (z podobnymi doświadczeniami w branży)